20 Şubat 2009 Cuma

Muhallebili Kadayıf


Şu sıra annemin favorisi oldu bu tatlı. Her misafirine yapıyor neredeyse. Hem hafif hem de çok lezzetli bir tatlı. Şerbetli olanı da yapılıyor ama bu daha hafif diye düşünüyorum. Özellikle yemeğe gelen misafirleriniz için ideal bir sunum ve tat. Tarif Portakal Ağacı'na ait. Buradan Hatice hanıma teşekkürler.

Malzemeler (Kadayıf için):

300 gr. kadayıf (Ben pişmiş hazır kadayıf kullanıyorum)

6 yemek kaşığı toz şeker

5 yemek kaşığı tereyağı

1,5 su bardağı doğranmış ceviz

Malzemeler (Muhallebi için):

1kg süt

4 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı mısır nişastası

2 türk kahvesi fincanı toz şeker

1 yumurta

1 paket vanilya

1 küçük paket (süt paketinde) krema

Yapılışı: Pişirmeden önce kadayıfları 1-2 saat dondurucuda tutun. Sonra kadayıfları elinizle kırın, tereyağı ve şekeri ekleyerek kızarana kadar devamlı karıştırarak pişirin. En son cevizleri de koyup , ocaktan alın. Soğumaya bırakın. Daha sonra süt ve krema hariç tüm muhallebi malzemesini tencereye koyun.Üstüne azar azar sütü ekleyerek muhallebinizi pişirin. Soğuduktan sonra da kreamayı ekleyerek iyice karıştırın. İki karışım da soğuduktan sonra büyük dikdörtgen veya kare cam borcama önce kadayıfın yarısını yayın. Sonra üstüne muhallebiyi dökün. En son da tekrar kalan kadayıfı yayın. Afiyet olsun! Sağlık versin!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

enfes gözüküyor, tatlı krizindeyim zaten fena oldum canım nasıl istedi :)

Flame dedi ki...

Hiç yemedim ben böyle bir tatlı çok merak ettim canım. Üzerindeki kadayıf sert kalmıyor mu? Yerken yada keserken sorun çıkıyor mu acaba? Eline sağlık görünüşü süper eminim tadı da öyledir canım.

nazo dedi ki...

Annem de bugün bahsetti. Misafirlikte yemiş. Sana da yapacağım, çok güzel dedi :) Onun ki tavuk göğsünün üzerine kadayıf. Merak ettim ben de..Eline sağlık Seblacım..

Moonish (moonsun) dedi ki...

Afiyet olsunnn :)) Fotograf harika, eminim tadi da muhtesemdir :))

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Nalancım dene en kısa zamanda:)Teşekkürler!

Hayır Alevcim. Kırıyorsun hazır kadayıfı, yağla da kavurduğun için sert olmuyor. Hafif bir tatlı dene mutlaka!

Sağol Nazocum:) Sen de dene diyeceğim ama kadayıf bulabilir misin orada?

Teşekkürler Moonish:))

sessiz balik dedi ki...

sen yaptın mı şimdi bunu ? yani ne bileyim evde tek başına olunca insanın mutfakta harikalar yaratası gelmez sanki
ama bilemiycem tabii o ben olunca öyledir belki :) eline sağlık afiyet olsun

TATESAL dedi ki...

Bende bu tarifi arıyordum,teşekkürler.ellerine sağlık.takipteyim..sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık..bizzat tadına bakan biri olarak çoook güzel, lezzetli olduğunu söyleyebilirim...tarifini aldım bugun eve gittiğimde ilk işim bu olacak:))) dörtgözle bu güzel tadı bekleyen biri var çünkü:)))

melike